søndag 9. februar 2014

Liten kurv

Denne helgen får symaskinen rørt litt på seg, så jeg kan vel si at både symaskinen og jeg nå er godt i gang med oppvarmingsfasen. Håper bare det fortsetter når hverdagen kommer.
Denne lille kurven fikk jeg sydd sent i går kveld. Opprinnelig hadde jeg meldt meg på samsying som gikk på en Facebook gruppe en helg i januar en gang, men den helgen var jeg ikke hjemme og hadde ikke tilgang til symaskin. Men i går fikk jeg endelig satt meg ned og sydd denne lille søte kurven. Jeg tror jeg må lage flere slike senere, men da kanskje en litt større variant. Men ikke for det, små kurver til oppbevaring av forskjellige saker er alltid kjekt å ha. Eller til å legge brød eller rundstykker til frokost til et par personer. Mange valgmuligheter her med andre ord. :)

For hver ting jeg får ferdig, og som samtidig ser ok ut, gir det meg en ny mestringsfølelse. En trenger neimen ikke være ung for å kjenne på den følelsen. Selv gamle damer synes det er moro å kjenne på følelsen av å mestre noe, lære noe hun egentlig ikke kan så mye om. Men det jeg må bli flinkere til, mye flinkere til, det er å bruke symaskinen mer jevnlig. Det har så lett for å gli ut i hverdagen, og det er der jeg må passe på. Der har jeg en "jobb" å gjøre, helt frem til ting går mer av selv, og ting "sitter bedre". Slik at det blir lettere å sette seg ned "bare en time" for å sy og samtidig være effektiv. Jeg har et laaaangt stykke igjen før jeg kommer dit. En dag kanskje, kanskje.... :)

Mønster: Fra samsying på en Quiltegruppe på Facebook

2 kommentarer:

  1. Søt liten kurv! Ja, det er en god følelse å skape noe en blir fornøyd med. :)
    Ha en fortsatt god kveld! :)

    SvarSlett
  2. Så mye fint du har tryllet frem med symaskinen din. Kjempesøt kurv:-)

    SvarSlett