lørdag 8. februar 2014

Flere luer

Tre luer til har sett dagens lys, og jeg har fått brukt opp stoffet jeg hadde kjøpt. Litt smårester er det igjen som jeg ikke vet hvordan jeg skal få brukt opp, men kanskje det dukker opp noen tips etterhvert. :) Enn så lenge havner det i en restekasse.
En av luene ble litt kortere enn mønsteret sier pga mangel på stoff, og en lue gjorde jeg litt bredere med vilje. Nå i ettertid vet jeg enda en av mottakerne ønsker slakkere luer, så neste gang må jeg huske på å lage flere luer bredere.
Ser at luen på modellen står rett til vers, jeg glemte visst å dytte ned og "dandere" for anledningen. . :)

Ellers må jeg ut å jakte på mer nøytrale luestoffer som passer til gutter/menn. Dette var det mest nøytrale stoffet jeg fant den dagen jeg handlet på Stoff & Stil. Er det noen som har noen tips å komme med hvor det er greit å handle luestoffer som passer til denne kategorien, gjerne netthandel, er jeg glad for alle tips og evnt linker.



3 kommentarer:

  1. Kjempefine luer du har sydd. Jeg har selv sydd slike med fiskebeinsmønster fra stoff og stil som har blitt kjempepopelære hos gutter.
    Ha en flott helg.

    SvarSlett
  2. Du er så flink til å sy!!!! Har du prøvd Etsy og ebay??? Kanskje du finner noe der. Mye å velge i ihvertfall :-) God søndag!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Har ikke tenkt på å sjekke etter luestoffer der, bare mønster. Skal jammen ta en titt. :)

      Slett