mandag 3. mars 2014

Flere votter og fleece sokker

Litt har det også blitt sydd siden sist. To par votter til har blitt ferdig, og et par fleecesokker til barnebarnet. Vottene er sydd i ullfilt og foret med polarfleece, begge deler kjøpt på Stoff & Stil.
 Mønsteret til vottene er fra Amica Patterns.

Mønsteret til sokkene er hentet fra boken "Sy myke barneklær" Det finnes mønster til to typer sokker i boken, disse + de som det er bilde er på forsiden av boken. Sokkene er sydd i polarfleece.

Sokkeparet mangler fortsatt antiskli, men det satser jeg kommer på i løpet av dagen i dag og i morgen. Det ble 5 strøk med antiskli på det første paret jeg sydde, så blir nok det samme på dette paret. Antiskli til å pensle på, kjøpte jeg hos Stoff & Stil for de som måtte lure. Jeg penslet på tynne strøk, for at tørkingen skulle raskere, i tillegg brukte jeg hårføner.

1 kommentar: