fredag 11. januar 2013

Sminkepunger og dørkrans

Det har blitt lite blogging i det siste. Det var travle tider før jul, og etter nyttår har jeg ikke vært særlig hobbyfokusert. Men nå er det i ferd med å løsne igjen. :) 
Jeg får begynne med litt som jeg lagde før jul, så får resten komme etterhvert.

Det ble sydd et par sminkepunger rett før jul, som ble en ekstra julegave. Mønsteret til disse har jeg hentet fra boken Lappedrømmer  av Hilde Lien og Tina Eckeroth. Eneste forskjellen jeg har gjort, er at jeg syr på skråbåndet før glidelåsen, og ikke etter. Jeg har blitt veldig glad i denne fasongen, selv om jeg stort sett bruker mine til hobbyting.

Vi feiret jul og nyttår på hytta, og den forbindelse lagde jeg en dørkrans som vi hadde med oss. Tips og mønster til denne fant jeg i boken Julegleder av Tone Merete Stenkløv Miriam Nilsen Morken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar