torsdag 13. desember 2012

Det bakes

Det går ikke så veldig fort på håndarbeidsfronten om dagene, men det strikkes jevnt og trutt på prinseteppet, noen dager strikkes det flere masker enn andre dager. Jeg trodde jeg skulle vært ferdig forrige uke, og jeg hadde håp om å bli ferdig i løpet av denne uken, men innser det ikke kommer til å skje. Kanskje blir det ikke ferdig neste uke heller. Det har sine nåturlige årsaker, nemlig julen som er like rundt hjørnet. Jeg så også for meg at jeg skulle få øvd litt mer med symaskinen før jul, men det går like sent på den fronten. Men her stresses det ikke, jeg rekker det jeg rekker.

Men det bakes da litt om dagene, ikke de små tørre julekakene, men litt gjærbakst.
Her er resten av bollene, etter vi hadde spist oss ferdig med det vi ville ha. :)
En stor porsjon med rundstykker har det også blitt, og som vanlig blir ikke bildene tatt før vi har spist oss ferdig på nybakst. :)
Julegryteklutene til høyre på bildet over strikket jeg for flere år siden. De flotte gryteklutene som henger på veggen, er det Liv-Toril som har sydd. Jeg kjøpte de av henne for noen år siden. De er det ikke lov å bruke, de er kun til pynt. Håper jeg kan bli så flink med symaskinen en dag, slik at jeg kan få til å sy noe lignende.





3 kommentarer:

  1. Jeg tror jeg starter med litt baking i morra. Har bakt julebrød, men de har vi snart spist opp :))
    Skjønner godt at de flotte grytklutene bare er til pynt.

    SvarSlett
  2. Ønsker deg et riktig Godt Nytt År!

    SvarSlett
  3. Ååå det så skikkelig godt ut med boller og rundstykker!! Tror jeg må bake en dag.

    Tusen takk for koselig kommentar inne på bloggen min i dag :)

    SvarSlett