fredag 3. mai 2013

Strikkelysten er på vei tilbake

Her har jeg hatt delvis strikke- og bloggtørke i mange uker, men tror det går rette veien igjen nå. På vei ut av en strikketørke periode, er det nesten alltid helt enkle sokker det frister å strikke mest. Kanskje fordi det går mest på autopilot? Men jeg slutter ikke å forundere meg over at jeg ikke velger noe som er mer spennende å strikke i slike perioder. Uansett, det hjelper, og jeg kommer meg sakte men sikkert ut av tørkeperiodene. :)

Det eneste jeg strikket i løpet av mars, var to par enkle babysokker i aller minste størrelse, 0-3 mnd. De er strikket med Duo Merino, rester etter prinseteppet, på pinne 2,5
I følge de med små barn, er dette sokker som sitter godt på foten, og som ikke er så lett for små babyer å sparke av seg.
Mønsteret til sokkene finner dere her.
Det ser ut som sokkene har forskjellig størrelse, men de er alle helt like store, eller like små.

To par sokker til ble fullført, begge parene ble påbegynt i februar, og avsluttet i april.
Det første paret er strikket med Regia Stretch på pinne 2,5 og er i str 43.


Det andre paret er strikket på pinne 2,5 med Opal, og er str.38


1 kommentar: