tirsdag 19. mai 2015

Liten babyjakke

En liten babyjakke ble ferdig for noen dager siden. Denne har tatt sin tid. Ikke fordi den er vanskelig å strikke, men fordi jeg ikke er spesielt glad i måten jakken er strikket på. Det har jeg også nevnt litt lenger ned her på en tidligere jakke. Det har noe med fellinger her og der til armer, hals og nakke, og strikke alle deler for seg og sy sammen etterpå. Og det gir mye ekstra trådfesting på små plagg. Jeg begynte på denne før Marius genseren i innlegget under her, og jeg har faktisk strikket bolen på enda en liten Marius genser innen denne fikk knapper. Så seigt synes jeg det er å strikke små plagg på denne måten. Men den ble da ferdig til slutt, og søt ble den. :) 
Denne er forresten strikket slik at den kan brukes begge veier. (Ikke rart det ble mye ekstra fellinger.)




Mønster: Baby hentesett 0-12 mnd hefte 310 fra Dale Garn
Garn: Dale babyull
Pinner: 2,5 og 2
Vekt: 93 gram
Størrelse: 0-3 mnd

1 kommentar:

  1. This is the precise weblog for anybody who needs to seek out about this topic. You notice so much its almost arduous to argue with you. You positively put a brand new spin on a subject that's been written about for years. Nice stuff, simply nice!

    SvarSlett