mandag 11. november 2013

Pixielue med hals

Jeg henger fortsatt litt etter med bloggingen, men denne gangen ville jeg vente til jeg fikk et hode å putte luen på. Luen ser nemlig unektelig litt rar ut før den blir satt på et hode. 
Siden det er lenge siden jeg har strikket til små barn blir det stadig litt prøving og feiling med det jeg strikker, og jeg ser at jeg fint kunne ha strikket en størrelse større, selv om jeg strikket størrelse et år. Det kan fort bli kaldt i pannen til denne lille karen her. Eller jeg kunne i det minste ha gått opp en pinnestørrelse. Men jeg tror jeg ville ha valgt å strikke en større størrelse, for å beholde tettheten i luen. Jeg er heller ikke så sikker på nødvendigheten av å felle inn maskene i halsen, men det får testes ut i bruk, for å se om det blir løsere etterhvert som den brukes. Kan godt være det blir bra etter vært som den er blitt brukt mere.
Halsen skulle bare strikkers et par cm før det skulle felles, jeg strikket 5 cm. Det  er grunnen til at det krøller seg. Satser på at den legger seg finere når det kommer på ytterjakke/dress.







Mønster: Trudes pixielue med hals  
Størrelse: 1 år
Garn: Strikket med dobbelt tråd Trysil Babygarn (Europris)  
Pinner: 3  
Vekt: 60 gram

3 kommentarer:

  1. Skjønn liten krabat!

    Luer som sitter godt blir populære hos både foreldre og unger.

    SvarSlett
  2. Flott lue - som absolutt gjør seg best med et lite, søtt hode inni. :)
    Lenge siden jeg har sett noen har strikket denne.

    SvarSlett
  3. Ååååå, så søt! De luene er veldig god passform på og passer fint til større unger også. Herlig bilde. :D Ha en kjempefin kveld! :)

    SvarSlett